Naujiena

Liūtai ir lapės po XVI amžiaus Leonpolio dvaro skliautais
2022 m. Birželio 28 d.

Liūtai ir lapės po XVI amžiaus Leonpolio dvaro skliautais

Nuo birželio 19 d. Leonpolio dvare atidaryta 18-os autorių keramikos paroda „Liūtai ir lapės“. Dalyvauja autoriai  iš Birštono, Kauno, Vilniaus, Druskininkų, Panevėžio, Ukmergės ir kitur. Tarp dalyvių yra žinomi menininkai, gavę tarptautinius apdovanojimus, kurių  darbai publikuoti užsienio  žurnaluose tokiuose kaip „New Ceramic“ (Vokietija), „Ceramics Mounthly“ (JAV), „Stiklo i Ceramika Sztuka“ (Lenkija). Nepavargstanti rengti kūrybinius susitikimus tapybos pleneruose,  Jolita Šlepetienė sukvietė keramikus ir šiai parodai,   praturtinančiai Ukmergės  krašto kultūrinį gyvenimą. Malonu, kad dvaro šeimininkai Romualda ir Mindaugas Straigiai pakvietė rengti  parodą, skirtą Leonpolio dvarui. Rūpestingi šeimininkai  įrengė specialų apšvietimą parodos erdvei ir nepamiršo skirti dėmesio dailininkams.

Parodos lankytojus  pasitinka rūmų laiptus puošianti Gražinos Visockienės skulptūrinė kompozicija  „Lapė svajotoja“ ir „ Liūtų gėlės“–  taip sukuriama įžanginė nuotaika. Nusileisdami laiptais į parodos salę, kur jaučiami dvaro istorijos seniausi klodai, matome Linos Dieninės intriguojančiai atrodantį darbą „Lapės karoliai su kiškio kauliukais“. Norisi paminėti Elenos Aleksejevos dvi keramines lėkštes „Liūtas“ ir „Lapė“ , kuriuose panaudota populiari XVI amžiaus majolikos (fajanso ) tapybos technika, taip primenant dvaro istorijos pradžios laikotarpį. 

Žinomos keramikės Konstancijos Dzimidavičienės darbai išsiskiria dailininkei charakteringa plastika. „Liūtas“ pilnas energijos ir liūtiškos galios yra vienas iš parodos akcentų. Jolitos Šlepetienės  „Sparnuota liūtė“ , „Svajojanti lapė“ tapybiški ir skulptūriški darbai vizualiai dera su aplinka, įsilieja į parodos ekspozicijos erdvę. Vidos Juškaitės vaza „Tarp liūtų“, sukurta jungiant tradicinę juodosios  keramikos technologiją su porceliano mozaika. Šio kūrinio forma praturtinta lipdytais gyvūnų ir ornamento motyvais meninės interpretacijos saitais  jungiasi su dvaro praeitimi. Gintaro Vitkausko „Auksinis liūtas“ primena Mesopotamijos, Babilono laikus. Matant jo darbą norisi paminėti Čekijoje Pavlovo miestelyje rastas 29000-27000 m. senumo molio skulptūrėles, tarp kurių buvo ir nulipdyta liūto galva, liudijanti apie atitinkamą dėmesį šiam stipriam gyvūnui siekiantį paleolito laikus. Dinamiška Audriaus Goko  porceliano ir glazūros sluoksniais dengta skulptūra   „Baltasis liūtas“ neleidžia pamiršti  ir apie keramikos medžiagiškumo estetiką. Atpažįstamą stilių puoselėjanti dailininkė  Nerutė Čiukšienė  sukūrė kompoziciją su liūtais „Moteris“. Virginijos  Juršienės nuotaikinga  „Lapė“ ir „Liūtas“– darbai išpildyti menininkės autorine technika. Daina Daukšienė darbuose „Liūtas“ ir „Lapė“ panaudoja glazūrą, primenančią Kauno redukcinio degimo efektą. Živiles Bardzilauskaites-Bergins kaulinio porceliano lėkštė „Liūtas besimėgaujantis sidru“ artimas autorės tapybos darbams, tik šį kartą dažų vietoje panaudotas auksas su grafiniu juodais viršglazūriniais dažais atliktu piešiniu, primenančiu, kad sidro tradicija buvo vystoma dvaruose nuo senų laikų, o jį gaminti ruošiamasi ir Leonpolio dvare.

Parodos dalyviai: Elena Aleksejeva, Živilė Bardzilauskaitė-Bergins, Nerutė Čiukšienė, Daina Daukšienė, Lina Dieninė, Kostancija Dzimidavičienė, Jolanta Galdikaitė, Dalia Gentvainytė, Audrius Gokas, Ilona Junevičienė, Virginija Juršienė, Vida Juškaitė, Algimantas Kazlauskas, Skaidrė Račkaitytė, Jolita Šlepetienė, Genia Vaičikauskienė, Gražina Visockienė, Gintaras Vitkauskas.

Juris Bergins

Nuotraukos Rimvydo Šlepečio