Naujiena
SUCOMINNO II mokymai Kipre – tvarumo, kūrybiškumo ir bendrystės savaitė
Balandžio 11–19 d. Kipre vyko antroji tarptautinio projekto SUCOMINNO dalis, kuri pratęsė sausį Lenkijoje įvykusią pirmąją projekto dalį. Šiame Erasmus+ projekte dalyvavo Lenkijos, Portugalijos, Graikijos, Kipro ir Lietuvos atstovai (4 atstovai iš Ukmergės rajono savivaldybės administracijos bei 4 iš VšĮ Jaunimo laisvalaikio centro).
SUCOMINNO II mokymų tikslas – skatinti žiedinę ekonomiką, tvarumą, jaunimo įgalinimą bei inovatyvų požiūrį į aplinkosaugos problemas, pasitelkiant neformalųjį ugdymą, praktines dirbtuves ir kultūrinius mainus.
Pagrindinės veiklos:
Savaitė prasidėjo projekto pristatymu ir komandų, atstovaujančių savo šalis, prisistatymu. Dalyviai dalijosi vietinėmis iniciatyvomis bei tvarumo praktika.
Ypatingo dėmesio sulaukė saulės krosnelių dirbtuvės, kuriose dalyviai, padedami verslininko Andreas Fasoulidis, statė savo saulės krosnis ir kepė maistą naudodami tik saulės energiją – tai buvo praktinis žingsnis į atsinaujinančių išteklių pažinimą.
AKTI organizacijos vedami užsiėmimai supažindino su naudoto aliejaus pavertimu biodegalais ir mikroplastiko poveikiu jūrinei ekosistemai. Dalyviai analizavo vandens mėginius bei diskutavo apie taršos mažinimo būdus.
„Aplinkos dešimtkovė“, vedama mokytojo Georgios Tsalakos, skatino dalyvius mąstyti kritiškai, bendradarbiauti sprendžiant aplinkosaugos problemas per interaktyvias veiklas.
Kitos veiklos apėmė:
- Žygį Pissouri pakrante, kur dalyviai susipažino su vietos gamta bei susitiko su aplinkosaugos komanda.
- „Adopt-a-Beach“ dirbtuves, kurių metu vyko Pissouri paplūdimio valymo akcija.
- Kūrybines dirbtuves, kuriose per meną (muziką, teatrą, dailę) buvo atspindėta projekto patirtis.
Ypatingai įspūdingas buvo Didžiojo Penktadienio Epitafijos procesijos stebėjimas, kuris atskleidė Kipro dvasinį paveldą.
Viso projekto metu dalyviai įgijo:
- Praktinių žinių apie tvarumą ir žiedinę ekonomiką.
- Naują požiūrį į komandų darbą ir problemų sprendimą.
- Įkvėpimo kurti inovatyvius sprendimus aplinkosaugos srityje.
- Kultūrinį suvokimą bei gilų tarpkultūrinį ryšį su kitais dalyviais.
Projektas suteikė galimybę ne tik mokytis, bet ir dalintis idėjomis, megzti bendradarbiavimo ryšius bei grįžti namo su naujomis idėjomis ir motyvacija veikti.